söndag, juni 07, 2009

Mormorsfilt

Nu är sovrummet färdigommöblerat och vi är redo för bebins ankomst (även om det borde dröja några veckor till). Min mamma, alltså mormor, har virkat den fina filten i mormorsrutor och dottern, blivande storasystern, har befolkat spjälsängen med nallar sålänge.

Jag insåg när jag tittade på bilden också att det ju är en massa outnyttjat utrymme under spjälsängen när man har bottnen högt - där kan jag ju förvara garn! Just nu är dock hela dubbelsängen täckt med garnlådor och -påsar. Mitt garnskåp stod tidigare där sängen står nu, och nu återstår alltså en hel del sorterande och plockande för att få in allt snyggt i skåpet för en gångs skull.

3 kommentarer:

Anna sa...

Så mysigt att göra iordning för kommande bebisen! Själv så har vi börjat fixa lite smått, men inte fåt upp spjälsängen än. :)

Ska bli kul att följa när det blir dags för dig!

Veronica Tingvall sa...

Vad fint det ser ut och jag höll på att skratta ihjäl mig åt tänket med att man kan förvara garn under... jag känner verkligen igen det tänket, jag var tvungen att läsa högt för sambon :-)
Kram/Veronica

Emmas dagar sa...

Tack:-)
Vilken fin bebishörna.
Man ska utnyttja varje vrå;-)