fredag, juni 26, 2009

Före...

Idag var det meningen att jag skulle föda barn. Men här sitter jag och bloggar med stor mage istället. Är det alltså ändå så att fint folk kommer sent?

Stickar gör jag inte heller mycket nu – en kombination av värmen (som jag inte ens gillar i vanliga fall, än mindre i detta höggravida tillstånd) och graviditeten gör att jag har svullna och onda fingrar som inte orkar koncentrera sig på maskorna.

Istället har jag rensat ogräs, frostat av frys och en massa annat i ren frustration!

Men de stunder jag väl försöker fördriva tiden med garn så är det bebikoftan jag försöker få färdig. Nu håller jag på med kant nere, runt koftöppningen och halsen på samma gång med lång rundsticka. Jag har inte gjort så på nån kofta förut, men det är ju ganska smart, faktiskt!

Sen är det "bara" ärmarna kvar. Och eftersom den lilla i magen inte verkar ha så bråttom ut så hinner jag säkert det också!

12 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Du är väldigt fin i alla fall :-)
Hoppas den lille kommer ut snart, måste vara jobbigt med väntan.
Kram/veronica

Mia stickar sa...

Idag för 23 år sedan fick jag barn hastigt och oväntat, två månader för tidigt. Solen sken och gassade som idag och hon har alltid varit som en solstråle! Du är väldigt fin med din mage och den som väntar på nåt gott...... men jag förstår att du är less! Lycka till och hoppas den kommer snart!

Janette Millbom sa...

MEN vad du är vacker i din ståtliga mage! Vilken fin bild!

k sa...

Vilken bild! Underbar, Anna!

SF sa...

En kompis till mig som gick nästan 3 veckor över tiden tröstade sig själv med "-Det är ju i alla fall inte som att stå att vänta på bussen som är försenad. Bebisen vet man ju att den kommer ut någon gång, bussen kanske bara inte dyker upp"
Sköt om dig och gör roliga saker!

Marika sa...

Du får skynda dig att sticka klart, för du vet väl vad YarnHarlot säger?
Jo, en bebis kommer inte ut förrän stickningen till den är färdig.

Emma sa...

Åh hjälp vad du är vacker! Trots det får vi väl hoppas att bebis vill ut snart... =)

Emmas dagar sa...

Vad fin du är :-)

Anna sa...

Hoppas att den lille inte tar alldeles för lång tid på sig. Du (/Vi) vill ju inte behöva vänta så hemskt länge till. :)

Ta hand om dig/er, Fina Anna!

siddisisalou sa...

For en flott mage du har - nydelig...... og lykke til med den lille

Krisses hantverk sa...

Vilken vacker mage du har! Lycka till med allt.

Anna sa...

Vilken fin bild på dig. :) Hoppas att det blir dags snart i alla fall!