tisdag, februari 05, 2008

A som i...

Agnes

Min fina dotter heter så, och därför finns det på A inga alternativ för mig.
Agnes som är intresserad av mitt stickande och som är så respektfull över pågående stickningar som ligger lite här och var i lägenheten. Som ofta vill ha nästan allt jag stickar genom att förhoppningsfullt och smörigt säga "den är till mig". Som ibland sitter med ett garn i famnen och bara trasslar runt med det och leker att hon stickar (hon fyller snart 4, kanske snart dags att lära henne på riktigt!).
Och som är klok och envis och härlig.

Så roligt att ABC-leken är igång. Hos mig kommer det bli en blandning av stickrelaterade och mer personliga saker när jag väljer veckans ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klart det är Agnes! Fin bild!

Marika sa...

Kan ju inte vara något annat.