onsdag, februari 06, 2008

Populär påse

Min virkade påse som jag påbörjade i lördags är färdig. Det var överraskande roligt att virka med flera färger, och jag tycker själv att påsen/väskan blev jättefin.

Och jag är inte den enda som tycker det - min dotter har trånat efter den sen hon såg den halvfärdig, hon har talat snällt och fint om den under hela tiden som jag virkat på den.

Igår morse hängde den på dörrhandtaget till vårt sovrum, och hon kom och tog mig i handen och sa, med sin allra snällaste röst: mamma kom, jag vill visa dig nåt fint som jag vill ha.

Och jag hade mina aningar om att hon hade spanat in att den var färdig och mycket riktigt, hon ville verkligen, verkligen ha den. Så nu är den hennes, vad annars skulle jag göra än att låta henne få den?

Och sen hände faktiskt nåt som är väldigt ovanligt för mig, jag började GENAST att virka en ny av samma garner, fast med färgerna i annan inbördes ordning. För jag vill ju också ha en!

8 kommentarer:

Anna sa...

Hej

Vad fin påsen blev, det är kul när det man gör uppskattas. Härligt.
Ska bli kul att se nästa påse.
Ha det gott.

Bland garnnystan och sytråd sa...

Jag förstår din dotter precis. Den blev jätteläcker!

PetraO sa...

Alltid lika roligt och inspirerande att kika in på din blogg! Väldigt söt väska. / Petra

Anonym sa...

Visst är det härligt när ungarna eller någon annan verkligen älskar det man gjort:-)
Påsen är jättefin!
/maria

Eva i Halmstad sa...

Förstår att hon ville ha den.
Eva.

Anonym sa...

Hon har god smak, uppmuntra det!

Susanne sa...

Urläcker påse! Klart ni ska ha varsin, du och dottern./ Susanne

Linda sa...

Jättefin! =) Vill också ha en ;)