fredag, mars 14, 2008

En oblockad och en påbörjad

...men det är väl inte så illa egentligen, äntligen nåt att visa upp, förutom nya nystan!

Den rosa halsduken i Fleece Artist's handfärgade merino (från Garnkorgen) är färdig. Hade först stickat en annan kant, men tyckte att den var så menlös, så jag virkade en uddkant med blommor istället. Risk för tantgardinkantvarning, men jag tycker ändå det blev lite piffigare än den förra tråkkanten - jag får väl bejaka min tantsida om det skulle vara så, helt enkelt. Älskar detta garn!


Noronystanet från förra inlägget har nu blivit början på en enkel uddkant, som bara ska fungera som enkelt halspynt. Eftersom jag bara har ett nystan får det bli ett sånt miniprojet som blickfång för ögat. Det var ett tag sen jag stickade i Silk garden nu, och det var ett underbart kärt återseende, -kännande och -stickande! Det är en sån lyckokänsla i hela kroppen att få hålla på med fina garner, eller hur?

Nu ska den rosa halsduken bara blockas och fästas trådar på så är den helt färdig. Sen får våren komma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vad fin halsduk :-) Vilken effektfull kant, snyggt.

Det börjar gå ganska trögt på min sjal, men garnet är härligt :-) Tunnt, lätt och poröst, vilket gör att spetsmönstret kommer att framträda väl vid blockning (tror jag... det ser så ut om jag sträcker ut stickningen).

Silk Garden Lite är härligt. Jag har två nystan som jag än inte hittat något projekt till.

Ha en trevlig helg.

Garnhumlan sa...

Oh, så fin halsduk. Jag är nog också tant, för jag tycker att kanten var jättefin.

Anonym sa...

Vilken fin silk-garden-lite-uddkant, finns den utgiven nånstans, eller finns den hos dej? Jag har ett nystan silk garden lite som inte blev muddar innan påsk, skulle mycket väl kunna bli nåt litet till vårkappan!

Sen önskar jag dej all lycka till med handen!