onsdag, mars 12, 2008

Nytt Noronystan

Inte bara garn&te-överraskning har jag fått de senaste dagarna. När min man kom hem från en Ålandsresa hade han med sig detta nystan från Svalan.

Det är Noro's Silk garden lite (färg 2014), den tunnare versionen av Silk garden, som jag provat tidigare (och som min absoluta favoritsjal är stickad i).

Det ska nog bli nån "halskorv" av nåt slag, alltså en tunn lång sak att vira runt halsen, men för smal för att jag ska kalla den halsduk. Kikade precis in hos Queen Mudd och blev väldigt inspirerad av hennes "scarfsar"!

2 kommentarer:

doktoranden sa...

Åh, Noro Silk Garden...*ler lite avundsjukt*. Det garnet är jag jättenyfiken på att sticka något i. Vad ska det bli av ditt garn?

Frida sa...

Vilken man du har! Min man (eller gubbe som jag brukar kalla honom) skulle aldrig komma hem med garn till mig utan att jag bett honom gå och köpa det. När jag var sjuk en gång mailade jag garnaffären så allt var framplockat. Annars vet man inte vad som kommer hem. Ha det gott!