måndag, maj 19, 2008

En rosa dag

Hemkommen från sin jobbresa till Helsingfors, överraskade maken med en liten garnpresent. Tre nystan mjukknallrosa Primavera från Teetee.

Han formulerade saken som så att det ju inte är han som han garnköpsförbud!
Och att garnet kanske räcker till nåt till både dottern och mig.

Jag tänker mig en mössa, kanske en Bonnie, tror att garnet skulle passa till den. Fast det är lite tjockare än vad som behövs, men nåt slags liknande mössor kan det nog bli ändå.

För både jag och dottern gillar rosa. Vilket också syns på våra tår, som vi lackade idag för att fördriva tiden medan vi fördriver scharlakansfebern ur dotterns kropp...

8 kommentarer:

Stick-smurf sa...

Jag gillar också rosa. Superfint garn och vilken omtänksam make du har!

Annika sa...

Åh, vill ha!! Jag älskar oxå rosa i alla former - men just den rosa du har på garnet är nog favorit!! Ser fram emot att se en färdig kreation =))

Ha en bra dag och hoppas att dottern kryar på sig snart!

Annika

LenaL sa...

Sån gullig man du har! Det kommer säkert att bli nåt jätteläckert av det garnet, färgen är verkligen härlig.

Hoppas din dotter snart är pigg och kry igen!

Kram till er båda!

Susilull sa...

Det var inte illa av maken att handla garn, när han är på jobbresa i Finland!

Härligt rosa färg!

Fin blogg har du också!

Anna sa...

Härligt med presenter och omtanke. Bilden på era fötter gör mig glad, man kan riktigt känna hur mysigt ni har.

Anonym sa...

Jag instämmer: rosa är underbart! :-) Och vilken rar man du har.

Ja, jag tycker att pärlor 8/0 ä mycket lättare att kroka fast. Nu har jag i och för sig lite tjockare garn till sjalen med 9. Jag använder en pytteliten virknål, och det känns som om det är lättare med 8-pärlorna. De syns dessutom bättre på en stickning.

Ja, Pärltorget var en riktig köpfälla :-) Jag har två räkningar (inte så stora dock) hos dem (faktura), men när de är betalda så ska jag beställa igen, kanske 6/0 och sticka med lite större pärlor.

doktoranden sa...

Åh, vilket härligt garn! Vilken toppenman du har!

Jag har oxå börjat snegla mer och mer på rosa garner - efter att ha haft en mycket lång brun-grön period.

PetraO sa...

Vilket garn och vilken man (jag fällde precis en kommentar till min man om att det var väldans vad alla har män som skämmer bort dem med garn...) Hoppas dottern kryar på sig snart!