fredag, maj 30, 2008

Långsamt framåt

Jag har som bekant repat upp min början på Slow bee-sjalen, men har också börjat om igen med de nya pärlorna från Pärltorget. Mycket roligare nu och stor skillnad på pärlorna! Men inte har jag hunnit så långt än, bara en bit på första ledtråden (den fjärde kom idag).

De nya pärlorna, som alltså är i storlek 8/0 är förvånansvärt mycket lättare att jobba med. Dessutom är de mycket vackrare och har finare lyster. Och ljusare färg på pärlorna gjorde sig bättre till garnet.

Jag haft möjlighet att sitta ute på balkongen och sticka idag en stund och plockade också fram min Candle flame som jag hållit på med ett tag nu. Den har nästan blivit till stickcafé-stickning, men då och då blir det nåt varv här hemma också.


Nu börjar sjalen vara så stor att den inte går att sträcka ut ordentliget på min 80 cm sticka, men jag är fortfarande på första nystanet (som är plattare är det ser ut på bilden).

När vi började röja balkongen för sommarsäsongen blev vi ganska förvånade när det hade trängt igenom murgröna från grannen under oss - genom betonggolv och -vägg! Naturen är skrämmande stark!

Det har också hänt lite på socksticknings- fronten efter allt froggande tidigare i veckan, men mer om det en annan dag.

2 kommentarer:

katesaso sa...

Hej Anna!
Den candel flame blir inte den v�ldigt "spetsig". Jag vil g�rna ha mina sjalar mer "vida".
Eller?
MVH Monica

LenaL sa...

Slow bee kommer att bli jättefin, och Candle flame är bara så läcker! Vilka färger, helt underbara båda två.

Ha det så jättegott i sommarvärmen!