fredag, juni 27, 2008

Färdiga sockor. Men inte så förförande...

...ja, inte på de bilder som blev tagna ikväll iallafall! Men jag redovisar mina Seducion socks som var majmönstret i sockklubben nu iallafall, eftersom det snart är slut på den här tremånadersperioden.


Jag stickade dem i Regia silk från garnlagret. Gillar det garnet, och stickade som bekant även februarisockorna i det. Använde denna gång Knit pick's harmonistrumpstickor 2,25 mm. Jag lade upp en mönsterrapport mer än i mönstret, stickade med 64 maskor i skaftet och 60 maskor i foten.

Alltså, bortsett från den skruttiga och otydliga bilden så gillar jag de här sockorna jättemycket. Fint med de smala flätorna (som knappt syns alls på bilden!) mellan spetsmönstret. Och jag är ytterst nöjd över att jag slutligen valde svart garn till dem.

Dessutom verkar det som att jag börjar få kläm på att grafta ihop tårna nu.

Kanske jag återkommer med bättre bilder en annan dag.

1 kommentar:

LenaL sa...

Men de är ju vrålsnygga!