måndag, juni 30, 2008

Knappförsedd

Idag har jag köpt knappar till min February lady-kofta.
Pärlemor, såklart, och jag hittade jättefina lila i en trevlig storlek.
Visst blir de fina till garnet!


Jag har faktiskt varit förvånansvärt behärskad och inte ens börjat provsticka på koftan. Nu är det "bara" några varv kvar på min Laminaria, och sockorna har jag ju redan visat. Så jag verkar hålla mig till det jag sa, att jag ska avsluta de två projekten innan jag ger mig på koftan. Den som är mest förvånad är troligen jag själv!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är. Jag kan inte hålla mig borta från att starta nya projekt. Hela tiden.

Knapparna kommer att bli supersnygga till det garnet. Jag gillar sådana knappar, har ett gäng i olika färger "i fall att jag behöver i framtiden..." :-)

Hur går det med din Slow Bee? Ryktet gör gällande att det kommer att vara 12 ledtrådar! Min kommer att bli hur stor som helst. Om jag någonsing blir färdig med den.

Anna sa...

Så vackra knappar. Underbar färg. Jo, jag stickar ocks¨å löst och gör alltid strumpor med 2:or, men nu med Knit pics har jag även börjat använda 2,25 till lite tjockare sockgarner (typ Fleece artist eller colinette). Jag gillar kvartsnummer!

Annika sa...

Underbar färg!!

Kram Annika

LenaL sa...

Nåt så mitt i prick! Jättefina knappar, ser verkligen fram emot att följa koftans väg mot fulländning!

Ha det så jättegott!

Efwa - Medea sa...

Otroligt vackra knappar. Jag vill också ha pärlemoknappar och har köpt benvita men vet inte om de passar till min rosa kofta. Vi får se när jag kommer så långt!

doktoranden sa...

Vilken fantastisk disciplin! JAg är imponerad. :)

Knapparna är på pricken rätt till garnet. Koftan kommer att bli superfin. Jag ska nog ta och sticka mig en med...