tisdag, juni 10, 2008

O som i...

OFRIVILLIG FOTBOLLSSTICKNING

Jag är gravt ointresserad av sport. Fattar inte grejen med det alls. Tycker inte det är spännande, utan mest störigt och skränigt. Jag vet att det inte är många som förstår mig, men såhär är det. Min man däremot tittar gärna på fotboll, åtminstone om det är EM eller så. Och eftersom jag inte har andra argument för att inte titta på matcherna än jag inte gillar fotboll så blir det ändå ibland fotbollskanalen som får stå på.

Nå, inte går det nån större nöd på mig (om ljudet inte är för högt då:) eftersom jag har mina stickningar att ägna mig åt. Det är inte ens alltid jag tittar så himla noga på tvprogram eller filmer som jag själv valt heller, när jag sitter med en stickning...

Det som blir min ofrivilliga fotbollsstickning just nu är majsockorna, Seduction socks, som är halvvägs på första foten. Det känns som att de går snabbt att sticka, mönstret flyter på av sig själv. Och jag tycker de blir riktigt fina nu, när jag började om i svart garn.

Dessutom har jag påbörjat Titania-stickningen. TACK förresten alla snälla som har svarat mig angående storleksvalet. Känner mig oerhört ovan att ta ett sånt beslut eftersom jag sällan kommer så långt som till att verkligen påbörja en tröjstickning. Jag valde faktiskt ytterligare en mindre storlek, där det är nån centimeter i negativ rörelsevidd. Garnet är jättemjukt och jag stickar löst, så det kommer nog att bli töjbart, och jag vill ha den ganska tajt. Ska sluta med att skämmas över mina bulor här och var på kroppen, har jag nämligen bestämt mig för. Lite trist med den mörka färgen på garnet (det är antracitgrått), men jag ville bara komma igång, och detta hade jag hemma.

Imorgon är det Garnfolkets sista stickcafé på Ebbas för säsongen. Sen ska vi förstås sticka på WWKiP Day i stadsparken också den 14 juni.

5 kommentarer:

HISTORIAS DE ESTA VIDA X JMEC............... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
LenaL sa...

Oj, så väl jag känner igen mej i det där med tv-"tittande"! Är sällan särskilt aktiv i mitt tittande vad det än gäller, och i synnerhet inte när det är sport! Stickningen är så väldigt mycket intressantare :-)

Så jättesnygga de blir, både sockarna och tröjan. Tycker färgen på tröjan är hur snygg som helst! Den kommer att bli kanon, ser verkligen fram emot att få se bild av den färdig!

Och javisst, nej är ett fantastiskt ord som det tyvärr är väldigt svårt att förmå sej att använda tillräckligt ofta. Lycka till med ditt tränande i att säga det!

Ha det så gott, kram!

Marika sa...

Nä, sport är väl sådär, men det är bra sticktid!

Sockarna blir jättefina, och tröjan kommer bli fantastisk!

mikan sa...

Hejsan!
Jag brukar säga till mina 3 grabbar
(man+2 mambos 22-24.Jag avskyr "fotbollsljudet".
Men å andra sidan gillar dom inte heller mina franska låtar som iofs äldste sonen laddat ner, vi tävlar om vem som låter mest.
Ha det bra!
MVH Monica( vi hördes om blockningsvajrar men Din mailadress försvann samtdigt som min dator inte ville mer)

Anna sa...

Snyggt med svarta sockor! Tröjan är så snygg att man nästan svimmar en aning!