torsdag, augusti 28, 2008

Muddmani och virklust (och P!)

Jag har blivit muddgalen efter att jag stickade de lila pärlmuddarna, och har nu påbörjat två par nya! (Jojo, sluta tjata om alla påbörjade, ofärdiga projekt!)

Ett par pärlmuddar till i eget mönster stickade med Rowans 4 ply soft och svagt grönskimrande Miyukipärlor från Pärltorget. Stickar med 1,75 mm strumpstickor.

Jag passar på att låta detta bli ett ABC-leksinlägg (ähum, det var ett tag sen...) också och väljer P som i pärlor!

Dessutom har min virklust kommit tillbaka! När jag hade problem med min handled långa perioder i våras kunde jag knappt sticka alls, och än mindre virka. Och när jag försökt lite har handen sagt stopp genast.

Men nu har jag alltså börjat på ett par mudar från boken Virka Muddar! – så roligt det är att virka igen! Garnet är tjockare än det angivna, jag använder Gepards CottonWool som jag tycker passar bra till virkat.

Och virknålen! Jag fick i våras några Boye-virknålar, men har alltså inte virkat förrän nu, och vilken virknål!!! (Ja, de kräver såhär överdrivet många utropstecken!) Ligger helt perfekt i handen, har fin "balans" och kroken är helt perfekt utformad. Inte hade jag nån aning att det kunde vara sån skillnad. Nu virkar jag med storlek nr 2, som är 2,25 mm. Här ska det virkas :)

(Oj, pärlmuddbilden ser helt suddig ut även om den inte är det, kanske pärlorna blänker så mycket så det blir suddigt..!?)

3 kommentarer:

Boel sa...

Så fina muddar du gör. Färgerna på den virkade mudden är härliga ihop.

Boel/Saltflingan

Emmas dagar sa...

Vilka fina muddar!!!
Jag är verkligen imponerad av din virkning i tre färger!:-)

miaring sa...

Mönstret på de mörka muddarna, till vänster påminner om Eiffeltornet! Något för en personal från franska ambassaden kanske, Vive la France, hahaha