måndag, september 29, 2008

Nu blir det andra sockor!

Det är dags nu för mannen att få sig ett par sockor också. Stickar du bara åt dig själv i den där klubben, frågade han lite förnärmat härförleden. Och jag har lovat att sticka åt honom också i det lila Mokkasukkagarnet.

Planen är att det ska bli Gentleman's Fancy Socks (ravelrylänk) från nyinförskaffade boken Knitting Vintage Socks.

Idag var familjen på en härlig höstpromenad till botaniska trädgården.Man kan inte tro att det alldeles snart är oktober!
Blev helt förälskad i de här blommorna.
Kan det vara nån slags dahlior?
Jo, det blev visst mest röda och rosa blommor fotade...
Är det nån som är förvånad? ;)Tillägg: Jo, visst är det Lunds botaniska jag skriver om!

8 kommentarer:

PetraO sa...

Vilka fantastiska blommor! Och jag känner igen det där med sockor till andra än sig själv!

Garnhumlan sa...

Jo , visst är det Dahlior. Underbart vackra.

miastick sa...

Magiska bilder på fantastiska dahlior. Tänk att det fortfarande finns så fina blommor ute- får nog ta en sväng till botaniska.

Marias stickning och läsning sa...

Helt underbara blommor! Längtar till Göteborg och en tur i Botaniska. Här i Sundsvall finns ingen motsvarighet.

Marika sa...

Förvånad? Nä, men så är ju rosa fint också!

Marias stickning och läsning sa...

Ha, ha. Kom på att du inte skriver om Botaniska i Göteborg, som jag förutsatte utan antagligen om Lunds Botaniska. Säkert trevligt promenadställe också.

doktoranden sa...

Gentleman's Fancy Socks är jättefina. Jag stickade ett par till min far och han blev supernöjd. Härlig färg till mannens sockor! :)

Samtal från min trädgård sa...

Vilka bilder och vilket garn! Han kommer nog att bli lycklig för dessa sockor!