onsdag, oktober 01, 2008

Rosenknopp

När min Rose Red-basker blev färdig var det en dotter här som tyckte den var väldigt fin, och att det var väldigt orättvist att den var bara min. Så vad gjorde jag, om inte stickade en åt henne också, i samma garn skulle det vara dessutom!

Jag har ändrat lite i mönstret för att baskern skulle passa detta söta barnhuvud. Nu är hon nöjd med sin ros.

Men inte nog med det - mina muddar var hon också väldigt intresserad av. Så när vi var i Göteborg förra veckan fick hon välja ett garn till egna muddar, och det blev rosa Baby cashmerino. Fint ska det vara!

Stickade en enkel rätstickad mudd med liten uddkant. Även här blev hon mycket mycket nöjd och känner sig fin. Hoppas det håller i sig, att hon fortsätter vilja ha (och göra egna!) stickade saker!

10 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vilken söt rosenknopp!
Min 2-åring uppskattar också hemmastickade saker. Det är roligt.:-)

Anna sa...

Så grymt söt hon är i den mössan! Känsla för kvalité är alltid bra.

LADY JEN sa...

Riktigt fin mössa. Och dotterna var väldigt söt i den!

Marika sa...

Jättefin!
Även jag är klar med nummer 2. Den här passar....

Anna sa...

Fiiiiiina! Och jag menar basker, muddar OCH dotter. :)

LenaL sa...

Åh, så fin hon är! Mössan och muddarna är också superfina, men kombinationen söt tös och läcker mössa är oslagbar!

Ha det så gott!

Sanna T Sköld sa...

Så fin rosenknopp blev. Försöker mig på en jag med i lila. Vi får se hur det går.

PetraO sa...

Kul att du är med och stickar sockor! jag fixar en länklista i kväll! / Petra

Boel sa...

Som du skriver hos mig barn är kloka. Klart att din dotter ska ha lika fina saker som sin mamma. God smak har hon också!

Trevlig helg!
Boel

Kristina sa...

Bedårande liten rosenknopp, jättegulliga grejor. Dahliorna nedan är magnifika!