onsdag, september 24, 2008

Snabbstickad lycka

Jag har stickat Stickfrossamuddar i Baby cashmerino - vilket drömgarn! Och snygga muddar blev det också. Det spelar absolut ingen roll att jag har väldigt många pågående projekt redan, ibland blir jag bara så lycklig över nåt litet snabbstickat i ett härligt garn.


Det är såhär jag känner mig rik - lustfylld stickning, underbart garn och en kopp myntate. Vad får dig att känna dig rik, sådär på det där sättet som inte handlar om pengar (även om ju pengar ger möjlighet att köpa fina garner, som i sin tur ger den där härliga känslan av lycka, men... ja, ni fattar)?

4 kommentarer:

Anna sa...

Så dösnygga dina muddar är, vackert röda! Härlig bild. Jag känner mig rik av ungefär samma saker som du fast jag har hellre gott kaffe eller ett glas riktigt gott rödvin och gärna en chokladpralin eller sju.

Anonym sa...

Jättefina muddar!

Jag känner mig rik av att sitta och titta ut över havet, att veta att man är där och nu (ja, då...), precis innan (vi talar om micro-nano-sekunder) man drabbas av panikångesten att man en dag inte kommer att finnas och få se den vackra naturen.

PetraO sa...

De är verkligen vackra!

Anna sa...

Det här kommer låta jättetöntigt, men jag känner mig nog som rikast när jag kan krypa upp hos sambon i soffan och ligga med huvudet i hans knä. Och somna så.