torsdag, september 25, 2008

Snabbposerande

Igår kväll var kameran och maken hemma på kortvisit, innan de båda åker till Göterborg för resten av veckan. Så i kvällsdunklet blev det lite snabbt paniktagna poseringsbilder på mina färdiga sjalar.

Först ut är såklart Laminarian som äntligen blev fotad med mig istället för av mig.

Ja, den blev som sagt jättestor. Alldeles tillräckligt stor fast man sveper den om halsen också. Nästan onödigt stor faktiskt, jag hade inte räknat med att den skulle växa såhär mycket.


Men jag är ändå väldigt väldigt nöjd med sjalen. Tyckte den blev fin i lite grövre garn också!

Jag älskar verkligen det här mönstret, roligt och varierande att sticka och jättefint resultat. Tänker fortfarande på att man borde ha en i tunnt garn också!

Sjalväder
Jag använder visserligen sjalar året runt, men såhär i höstkrispig luft känns det extra lämpligt att svepa en sjal om sig.

Min sjal i Soft WoolSilk och Inca blev också färdig för ett tag sen och är redan flitigt använd, men är inte fotad förrän nu. Stickad på 5 mm stickor så den är luftig och mjuk. Det gick bara åt drygt 2 nystan av woolsilkgarnet och 1 nystan Inca.

Inspirationen till sjalformen fick jag när jag såg denhär, men jag har i princip härmat att ökningarna var gjorda på tre ställen. Sen är ju min slätstickad med rätstickade ränder i och med virkad kant.

Jag gillar verkligen formen på den här sjalen, väldigt "svepvänlig" och man kan drapera den precis hur man vill och den hålls på!

7 kommentarer:

Emmas dagar sa...

Vilka snygga sjalar och muddar!
Muddarna är jag riktigt sugen på att sticka...

Anonym sa...

Hej !
Vilka trevliga schalar du stickat!
Var hittar jag mönster till den som du stickat i Soft Woolsilk?

Anonym sa...

Åh, vad jag gillade mönstret på sjalen, verkligen läckert. Och även muddarna var fina, visst är det roligt med att sticka.
Som du skriver, att man kan känna sig rik. :)
Jag känner mig rik på att jag har fått lära mig sticka, vicka, brodera redan som liten. :)

Agneta sa...

så fina

teresa sa...

Snygga sjalar. Och storstora sjalar kan vara superhärligt att sv epa in sig i.

LenaL sa...

Mmmmm, så läckra de är!

Ha det så jättegott!

Åsa sa...

Jättesnygga sjalar! Färgen på Laminaran är superläcker.