fredag, mars 13, 2009

Sockskaft och kärleksknutar

Volangen på mina marssockor var som bekant ingen hit. Såhär blir det bättre – inte försöka krångla till för mycket, nej, det blir bra med vanlig 1 avig 1 rät i bakre maskbågen-början. Snart dags att börja sticka på hälen (som jag inte heller kommer att göra som i mönstret...).

Igår var jag på stickcafé, och en ny bekantskap satt och virkade en sjal med kärleksknutar. Jag har förstått att det inte är svårt, men inte riktigt vetat hur man gör. Men nu vet jag :)

Här är min första provsnutt och jag förstår att det är beroendeframkallande! När jag kom hem var jag tvungen att rota fram ett ensamt bortglömt nystan Kidsilk haze som nu får bli min testsjal med kärleksknutar.
I övrigt var förstås nya Knitty ett av kvällens samtalsämnen. Vi var många som tyckte att det här var det bästa numret på ett bra tag, och bl.a. sjalarna är ju såå fina. För min del kommer det att bli en Aeolian shawl - snart! Ska bara bestämma mig om jag ska ha pärlor eller inte först.

10 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Har aldrig sett det förr. Jag tror att jag är kär i kärleksknutar.

Anonym sa...

men detta har jag sett förut men jag hann inte med att lära hur man gör. så, hur gör man då??? ;-)

Kristina sa...

Såg kärleksknutar senast igår i en virkbok på jobbet! Jättesnyggt!

Anna sa...

Yes baby, så fint! I färgen Jelly (för det är väl vad mitt öga skådar?) blir det ju ännu bättre!

Anonym sa...

Jag har börjat på ett par Nutkin idag och precis som du stickar jag resår med vridna räta istället för kanten i mönstret.

Läcker färg på dina!

sanna sa...

Kärleks knutar, så härligt. Står nu på min att göra lista :)

Unknown sa...

Nice. Jag behöver få din adress för att skicka dina knitpicks stickor till dig. Skicka adressen till ida @ madebyyou.se (men utan mellanslag)

Anna sa...

Wow, har påbörjat de sockorna. Kul att se hur de ser ut efter några rapporter. Ha det gott!

teresa sa...

Vackra sockor, vacker sjal.

trollmamma sa...

visst är dom underbara !!

Jag har gjort en del sjalar i kärleksknutar o det blir väldigt sköna o varma sjalar det är dock ett elände att repa upp *l er

http://www.youtube.com/watch?v=2yeNV45URLA är en bra instruktions video !
ha en bra dag cina / trollmamma