onsdag, juli 01, 2009

Väntan, dag +5

När termometern visar närmare 30 grader både inne och ute på den sen ett par timmar tillbaka skuggiga balkongen är det ingen glad garndrömmare. Även i vanliga fall tycker jag att temperaturer över +22 är plågsamma, och värre än jag har det nu kan jag knappt tänka mig! Att sätta mig och sticka är inte ens ett alternativ idag.

En liten framgång dock; idag har jag själv lyckats måla mina tånaglar (med dotterns turkosa lack). Så mycket har magen sjunkit nu så jag når ända ner! Måtte det ändå vara ett tecken på att nåt ska hända snart! Annars vet jag inte vad jag tar mig till. Det är iallafall effektivt mot olika typer av förlossningsångest, för nu vill jag bara slippa detta tillstånd! För ja, det är förstås magen som är rosa på bilden...

5 kommentarer:

Pernilla sa...

Hoppas den lille kommer snart. Det måste vara olidligt med mage i denna värmen.

Mia stickar sa...

Jag lider i denna värme så vad gör då inte du! Hoppas den kommer SNART!

annas alster sa...

Du är så fin i din mage, men tänk så fin den lilla inuti är! Vi får be atrt den kommer ut nu, bums!

Kristina sa...

Nu kommer den när som helst! Lycka till!

MinaStickor sa...

Hoppas det snart är över för dig Anna. Kan inte ens föreställa mig att dessutom vara gravid i den här värmen. Har en liten award till dig på min blogg: http://minastickorochjag.blogspot.com