lördag, december 22, 2007

Julkulor

En sånhär julgranskula är väl ett måste i en sticknörds julpyntning?! Jag är väldigt nöjd med årets tillskott i granen iallafall :)

Sen tyckte min dotter A så mycket om mössan som jag stickade till maken för två veckor sen, så av garnet (Rowans Cocoon) som blev över så stickade jag en till henne också, med färgerna inverterade. Inte kunde jag säga nej när hon så gärna ville ha en, och hon hade faktiskt inte fått nån ny stickad mössa i år, så det var ju på tiden...

De tre senaste projekten som jag blivit färdig med har jag faktiskt, till min egen oupphörliga förvåning, sytt ihop och fäst trådarna på direkt! Brukar inte ske, kan jag avslöja, stickade saker kan ligga länge innan jag orkar göra det sista för att få det färdigt. Tänk om detta håller i sig!?!

Hursomhelst:
GOD JUL!

8 kommentarer:

miastick sa...

Oj, hur kunde jag missa den? Köpte mumin, lilla my och snusmumriken på stan igår. Det blir nog till att gå tillbaka...

Eva i Halmstad sa...

Söt Mössa.
God jul på dej också, Eva.

Anonym sa...

ÅÅÅH! Vilken UNDERBAR julgranskula! Jag älskar Mumin-familjen, och att sticka förstås! :)

God jul!

Anonym sa...

God jul!

Marias garnhändelser sa...

Vinnande trend!
Obetalbar julkula
&
GOD JUL!

yvonne sa...

Trevlig blogg, jag kommer tillbaka......god jul

Strumpstickan sa...

Jag såg den söta kulan här i Göteborg också och nu ångrar jag mig nästan att jag inte köpte den fast jag inte ens sparar på julpynt eller firar julen:)

Visa Lisa sa...

Nejmen VAR hittade du den julkulan! Jag vill HA! :D