måndag, februari 25, 2008

Hoppar marssockorna

Nu har sockklubbens marsmönster avslöjats, och den här månaden är det faktiskt två mönster. Antar att det är för att man säkert ska hitta en mönster som faller en i smaken och hinna sticka det "minst ett par per kvartal" som krävs för att man ska fortsätta vara med i klubben - och i garnutlottningen inte minst!

Nu sa jag ju samma sak när februarimönstret kom, men jag tror faktiskt inte att det blir några marssockor för mig. Det är förresten sockor med dominorutor från Drops och Tropicana från Magknits man har att välja på den här månaden. Feather and fan-mönster tillhör nämligen inte mina favoriter när det gäller mönster (inte när det bara är det mönstret iallafall, i detaljer är det ok :), och dominorutor har väl inte tilltalat mig såvärst heller.

Däremot så tycker jag faktiskt att dominorutor verkar vara ett trevligt sätt att använda ett mönstrat sockgarn på!

(Snart skriver jag väl att jag nog måste testa dominosockorna ändå, har ju nåt mönstrat sockgarn som ligger härhemma och skräpar...)

Inga kommentarer: