torsdag, februari 21, 2008

Stickcafé – med bildbevis

Mjukstart är inget för stickcafégänget i Lund. Förra veckan hade vi vår första träff, och redan igår träffades vi igen på Ebbas skafferi i centrala Lund. Tanken är hursomhelst att vi nu framöver ska ses varannan onsdag. Plats ännu inte helt klar, men vi hoppas förstås på att få fortsätta trivas tillsammans på mysiga Ebbas.

Men faktum är ju att vi är rättså många, och färre lär vi ju inte bli. Fast jag tycker ju mest det är roligt att vi är många. Men det är klart, det är ju lite känsligt om vi invaderar ett helt café så inga andra gäster får plats. Nå, roligt har vi iallafall fast vi sitter trångt :)

Den här gången kom jag också ihåg att ta med kameran och här är några av de glada stickerskorna. Det stickades sockor, sjalar, tröjor, västar, muddar och virkades på allt från trådtunt garn till tjockare ullgarner.

Vi har också några stickbloggare med oss i gruppen, förutom mig då är det Sticksmurfs äventyr, Kerstins blogg om lite av varje, Fridas liv med stickorna i högsta hugg, Evas thisandthat och Månen mellan mina fingerspetsar. Kanske några fler? Eller annars kanske det blir fler!

Många som var med igår var också med på förra veckans träff, men det var också 9 nya som dök upp - roligt! När vi hittar en "stabil" plats att träffas på ska vi bilda lokalförening till Sticka! och vi har redan flera förslag på namn. Hemliga änsålänge, såklart.

Jag är så oerhört glad över att den här stickgruppen har bildats - glad att jag äntligen tog mig i kragen och bestämde att NU måste vi ha ett sticknätverk i Lund också. Och det var ju uppenbart fler som tyckte likadant. Ser fram emot att lära känna alla bättre och lära av varann, göra saker tillsammans, beställa finfina garner tillsammans. Och så vidare. Drömmaren i mig låter tankarna sväva iväg!

Här är vad jag själv höll på med under kvällen. Jag är fortsättningsvis helt besatt av tvåfärgsvirkning och här är nästa försök med lite tunnare garner än senast. Stickade också vidare på min rosa spetshalsduk, som det går väldigt långsamt framåt med för tillfället. Den har jag inte stickat på sen stickcaféet förra veckan! Och inte fastnade den på bild heller, fast den nu egentligen är ganska trevlig...

Nåt som fastnade på bild desto bättre var Anna-Karins döskallevantar.

Om det är någon av er bloggläsare som vill ha fortsatt info om stickcaféet i Lund, håll utkik här på bloggen eller mejla mig på garndrommar (snabela) gmail (punkt) com. Jag har en epostlista för alla som vill få info om vad som händer framöver.

2 kommentarer:

Ingalill sa...

Å så kul ni verkar! Så skojigt att det nya stickcafe´t fick en sådan flygande start.
Önskar att det fanns något här i lilla Järna! Men vi har ju inte ens ett café att testa då det "stora" stängde till semestern förra året och ännu inte har öppnat..... det "lilla" hade 3-4 bord att sitta vid sist jag tittade in där. Inte mycket att hurra för......
Lycka till i fortsättningen oavsett vart ni träffas!

Frida sa...

Va mysigt ni verkade ha det igår med! Jag var rent tokig här hemma. Orkade inte sticka på hela dagen igår, men idag känns det bättre! Hoppas på nästa gång. Kram