måndag, september 08, 2008

Förälskelser

Jag skrev tidigare om att jag ägnar lite tid åt att kolla runt på Etsy, och har då fått lite nyfikna frågor om vad jag egentligen gör då. Ja, det är ju hur inspirerande som helst att klicka runt och kolla på allt kreativt!

Fast allra mest har jag tittat på smycken. Hm, och så upptäckte jag att det ju finns tyger också... De söta matruschkeörhängena hittade jag hos HModine.


Har fått lite dille på ryska dockor nu, jag har ingen aning om varför. Men konsekvensen av det är alltså örhängena, samt några olika små tygbitar från Sweet Flavor. Tygbitar som är bra att ha, ni vet. Och billiga var de också, när man kan köpa i små bitar (tänkt för quiltning antar jag).

Örhängen som ÄR jag!
Sen föll jag pladask för ett par örhängen i silver, koppar och glaspärlor i en fin ljusblå färg. Det här var kärlek direkt! Jag tycker de är perfekta i stil, storlek, sammansättning, färger - allt! De här är redan favoriter. De kommer från LuzDesigns.

Kärlek till en basker
En annan förälskelse slog till när jag såg Garntrollets version av Rose Red-baskern. Snabbt surfade jag vidare till Ysolda och köpte mönstret.

Jag har börjat sticka redan i ett merinoullgarn som jag haft liggande i garnskåpet i flera år. Ser man på, jag påbörjar minsann ett projekt med garn ur stashen, ja nån gång ska man ju göra så också! Och det kändes riktigt bra. Än finns det hopp!

Ibland när jag surfar runt på stickbloggar och Ravelry så hittar jag nån modell som bara är SÅ snygg. Aha, mönstret kostar lite, tänker jag, och fortsätter med "ja men jag kan nog hitta på nåt liknande själv". Ha! Grejen är bara den att jag mycket sällan gör det. Blir liksom aldrig av. Det är för krångligt att tänka och räkna ut nåt lika fint. Det är ju dessutom ofta inte så dyrt att köpa mönster på nätet, och då kan man börja förverkliga sin dröm medan ivern finns där! Och det var precis så jag kände med den här baskern.

Och så snygg jag kommer bli i den sen! Det blir man faktiskt aldrig av de där projekten som förblir drömmar.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag blev helt glad av ditt inlägg när jag läste det! Visst är det härligt med förälskelser? :)

De där silvriga och blåa örhängena är jättefina!

Emmas dagar sa...

Oh, så fina grejjer!
De silvriga örhängena som är du är lite jag också:-)

Helena sa...

Så fina de ryska dockorna var! (ja de andra med förstås) Förstår din förälskelse, räddade ett tyg med såna med samma motiv ifrån att slängas igår. Baskern är verkligen vrålsnygg!