måndag, december 22, 2008

Snörvlig jul...

Har man inte varit sjuk på hela hösten så är det väl typiskt att man prickar in en dunderförkylning lagom till jul... Låg nerbäddad i sängen hela dagen igår, idag orkar jag iallafall sitta upp lite!

På stickfronten inte så mycket nytt. Jag stickar långsamt vidare på mina Chevalier sockor och på Swallowtailsjalen. Bilder kommer så småningom.

På stickcaféet hos Fröken Garn i torsdags kunde jag inte låta bli det nyinkomna garnet Donegal luxury tweed från Debbie Bliss i en jättefin - rosa! - färg. Dessutom slank lite överraskande ett grönt nystan Cashmerino Aran med i kassen också.
Planen är att det rosa ska bli en mössa av nåt slag (mössor börjar få samma försvarsord som sjalar nu: "man kan aldrig få för många"!) och om jag är modig nog så ska det gröna bli en kant! Vi får se. Annars har jag lite andra planer för det gröna nystanet också, ifall jag fegar ur...

Hoppas alla får en mysig och lugn julhelg
med mycket sticktid och många mjuka paket!
GOD JUL!

4 kommentarer:

Marika sa...

Jag kommer få precis det rosa garnet med posten imorgon..... :D

Önskar dig en god jul och ett gott nytt år!

Katarina sa...

Vilket härligt garn!
Det blir nog en fantastisk mössa av det..
God Jul & Hoppas att du kryar på dig snart!

Boel sa...

God Jul!

Hoppas du hinner krya på dig till julafton.

Boel

Monica Hansen sa...

Det rosa garnet är som godis:)

God Jul!